10 ianuarie 2009

Savarine

Savarina este o prajitura simpla dar tare aspectuoasa,se poate face din orice blat si se poate inlocui faina cu pesmet, eu am folosit blatul meu de tort de aici.
Am uns si apoi tapetat formele cu faina ,am pus din compozitie cate doua linguri dar nu chiar pana la marginea formei ca sa aiba loc de crescut.
Se scot din forme si se lasa la racit.
Se intorc cu partea mai mare in jos ,se taie cate un capacel din fiecare si se insiropeaza.
Pentru ca am facut o portie si jumatate au iesit 23 de bucati ,asa ca siropul l-am facut din 400g zahar pe care l-am caramelizat si apoi am stins cu 1l de apa,se lasa la racit si se insiropeaza savarinele bine de tot.
Am batut 4ooml frisca vegetala in care am pus esenta de vanilie si am pus pe fiecare savarina ,apoi capacelul la fiecare .Se orneaza cu putina glazura dupa dorinta.

9 comentarii:

Amalia spunea...

Foarte frumoase Lissa !

Anonim spunea...

nu am mai mincat o savarina din liceu..ce mult a trecut! dar nu le-am uitat gustul!!trebuie sa le fac!! merçi ca mi-ai adus aminte!! te pup cu drag!

Anonim spunea...

Sunt usor de facut si f.bune si...trec f.repede;mai fac cateodata si cu pesmet.

sima spunea...

Felicitari.
Azi am descoperit blogul.
Voi intra zilnic sa ma inspir de la tine.
Chiar imi este dor de o savarina cu gust bun nu ca cele care se fac acum la cofetarie.
Sigur am sa fac dupa ce cumpar forme.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Sima si bine-ai venit pe la mine.
Savarinele se pot face si cu pesmet in loc de faina ,dar noi le preferam asa.

Anonim spunea...

Buna Lissa aspectoase si bune savarinele tale .Care este diferenta intre pesmet si faina? Vreau sa incerc si eu dupa ce cumpar formele potrivite pentru savarine in comert se gasesc numai pentru tarte.Te pup si iti doresc o zi minunata.

Lissa's Cakes spunea...

Buna ,nu se simte nici o diferenta ,le poti face oricum ,eu mai mult le fac asa fara pesmet.

Anonim spunea...

buna seara. la savarine vreau sa fac frisca din smantana acra ca sa iasa acrisoara si naturala. stiti cumva daca smantana grasa si acra care se gaseste in comert varsata la kg se va bate bine chiar si pt ornat tort?

Lissa's Cakes spunea...

buna,nu stiu sa-ti spun ca nu am incercat.